måndag 25 april 2011

Stenparti och fotboll

Den bästa påsken på många år börjar lida mot sitt slut.
Medan min man har snickrat/målat och flickorna har lekt med sina kompisar har jag jobbat i trädgården.
Mitt första uppdrag var att kratta gamla löv, och rensa ogräs i våra vildvuxna rabatter.
När allt grovjobb var avklarat påbörjade jag min dröm om ett stenparti utanför vår glasveranda!
Jag har kantat vår grusgång med fina rundade stenar och fått tre starka karlar att lyfta en stor sten som får symbolisera början till mitt nya projekt.
Av stenknotten som jag hittat på tomten, gjorde jag en liten stig...
Om jag hinner, så ska jag köpa lite växter imorgon...bara tåliga som inte kräver en massa fix!
Någon som har nåt bra förslag?

Vi har avslutat påsken med att se på fotboll.
LSK vann över Hammarby med 4-1!!!

Kram, Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar