tisdag 13 december 2011

Köket är tapetserat!

Hemskt blommigt tycker vissa, men vi ÄLSKAR den här vackra tapeten!

Lilla fönstret blir nu ett innerfönster mellan kök och vardagsrum.

My hjälper oss...

Lucia - 11 nätter före jul!

Vi har ju som mål att nybygget ska var klart till jul, så det innebär att vi har 10 dagar på oss...

I söndags så tapetserade vi i vårt nya kök.
Även om det är "ute" med fondvägg, har vi tapetserat en sådan!
Det är vit pärlspont i hela hallen som ligger intill köket, och övriga väggar i köket.
Jag tycker tapeten lyfter hela köket och ger det ett mjukt och ombonat intryck. 

Den ljuvliga tapeten kommer från tapetkollektionen "Un Bisou de Madame Pitou".
Sen kommer Tove Admans Taggtrådskrona och Tolix stolarna ge en fin "ruff" brytning till allt det romantiska!

Nu börjar min inredningshjärna gå igång, och årets önskelista till tomten är låååång...

Hoppas ni har en fin Lucia!

Kram, Linda

2 kommentarer:

  1. Det ser helt underbart ut!! Åh, nu rycker det lite i "göra om-tarmen".... Men jag ska hålla mig. Så fint ni ser ut att få, det tycker jag att ni är värda!!! Kram!

    SvaraRadera
  2. Så fint! Det blir klart till jul, på ett eller annat sätt. Stressa inte ihjäl er, en sak i taget och andas lugnt =)

    Skall bli så kul att se det när det är "färdigt".

    SvaraRadera