torsdag 9 augusti 2012

Mitt smultronställe!

Mitt smultronställe!

Frukost på bryggan

Godaste lunchen - jordgubbar, hallon, blåbär och mjölk!

Här är mitt eget paradis på jorden!

Min mamma och hennes syskon har detta smultronstället som är beläget några mil söder om Kalmar.
Jag har varit här sedan jag var liten, och det är verkligen sommar för mig!

Det är här jag hämtar min kraft, energi och inspiration!
I år hade vi sådan tur att vi kunde äta frukost, alla veckans sju dagar, på husets egna brygga.
En kopp te och någonting till, en klarblå himmel, ett spegelblankt hav med utsikt över Öland.
Kan det bli bättre?
 Nej, inte för mig och mitt småländska hjärta!

Varje gång jag är i Småland blir jag så sugen på att flytta dit.
Halva jag är ju smålänning...
Någon gång i livet har jag nog ett litet rött torp i trakterna av Kalmar...jag, min man (barnen har kanske hunnit flytta?) och självklart mina Briarder...

Kram, Linda




5 kommentarer:

  1. Så fint.
    Ha en fin helg.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Fantastiska bilder!! Det finns ett underbart litet ställe norr om Kalmar som heter Pataholm, har du varit där? Tant Grön, Tant Brun och Tant Gredelin bor där tror jag bestämt....SÅ FINT, rekommenderas varmt av mej som är helsmålänning:-)
    Ha en skön helg önskar Gunilla, nyss hemkommen från Österlen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, där har jag aldrig varit! Bra tips, då vet jag var vi ska åka nästa gång :)
      Kram, Linda

      Radera
  3. Du kan googla det så ser du härliga bilder...:-)
    Vi ses!
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt inlägg Linda!! Dina drömmar smittar med kraft, jag hoppas du och dina har ett eget andningshål där i framtiden:)

    Kram och tack igen för de små gröna som satte pricken över i:et;)

    Kram

    SvaraRadera